BELÉPÉS
Fiók létrehozása: Regisztráció

Katalógus

Böngészőválasztás

Ez, és számos más weblap megfelelően jelenik meg az alábbi böngészők használata esetén:
Download Firefox
Download Safari
Download Chrome
Download Flock
Download Opera
Autózás
Klíma és a vele járó betegségek PDF Nyomtatás E-mail
Cikkek - Autózás
Írta: Műszaki Vizsga és Zöldkártya Portál   
2010. Április 19. hétfő, 07:26

A legtöbb autóban, amit manapság piacra szánnak már alap elvárás a vevők körében, hogy klímával szerelt legyen. Az elvárás jogos, nyakunkon a globális felmelegedés!

Ebben a cikkben szó lesz a manuális klímáról és a digitálisklímáról, valamit arról hogy kell úgy használni ezeket a berendezéseket, hogy ne betegedjünk meg tőlük.

Bővebben...
 
Mikor kell kuplungot (kuplung-szettet) cserélni? PDF Nyomtatás E-mail
Cikkek - Autózás
Írta: Műszaki Vizsga és Zöldkártya Portál   
2010. Április 19. hétfő, 07:15

Kuplung elkopásának első jelei, amit általában a gépjármű tulajdonos tapasztal és a szerelő felé jelezni szokott:

Bővebben...
 
Blokkolásgátlóval vagy anélkül? Miért jó, ha van blokkolásgátló (ABS) a gépkocsiban? PDF Nyomtatás E-mail
Cikkek - Autózás

A blokkolásgátló közismertebb nevén ABS (Anti Block System) feladata az hogy vészfékezéskor a gépjármű irányítható maradjon és csökkentse a fékutat a lehetőségekhez mérten.

Bővebben...
 
A futóműállítás elmélete PDF Nyomtatás E-mail
Cikkek - Autózás
(Részletek Dr. Lakatos István: Futóműdiagnosztika könyvéből)

2. fejezet: Futóműbeállítási jellemzők

A futómű diagnosztika a kerék- és futómű-beállítási paraméterek méréstechnikája, amelyhez elsőként a mérési viszonyítási rendszert kell definiálni:

  1. A futómű-beállító készülékek a futómű geometriai jellemzői közül számosat a gravitációs erőtér irányához (a gravitáció-vektor által kijelölt függőleges irány) viszonyítanak. Emiatt előfeltétel, hogy a mérés során a jármű vízszintes síkon álljon.
  2. A többi futómű jellemző mérése pedig valamilyen - a járműre jellemző - jellegzetes tengelyhez viszonyítva történik.a jrm vonatkoztatsi tengelyei.jpg Ez utóbbi kifejtéséhez további definíciók szükségesek:
    A legegyszerűbb lehetőség ebből a szempontból a jármű szimmetria tengelye, amely már kétfejes mérőműszerek esetében is alkalmazható (2.2 ábra). Ez azonban az első tengely paramétereinek mérésekor nem ad megfelelően pontos eredményt. A jármű ugyanis a hátsó kerekek középsíkjainak szögfelezője által meghatározott irányba halad. Ezt az irányt nevezik tényleges menettengelynek (2.2 ábra). Menet közben ugyanis a jármű kormányzott kerekei ennek megfelelően állnak be egyenes-menetben. Célszerű tehát, ha az első kerekek beállítási paramétereit a tényleges menettengelynek megfelelően mérjük meg. A négy mérőfejes műszerek erre alkalmasak, hiszen a hátsó két mérőfej által meghatározott tényleges menettengely képezi az első kerekek mérésének alapját
Bővebben...
 


Telephelyi árunk

Jelenleg a gázolaj telephelyi listaára: 378 Ft/liter

Tankoljon üzemanyag kútunkon!

Nyitva:H-P 07-19, SZ:7-12

Hírlevél